Vår första dag i Paris !!!

Hej på er!

Som jag skrev i mitt förra inlägg så tänkte jag nu i efterhand dela med mig av min och Rebeckas underbara resa till Paris! Vi har verkligen haft det så sjukt roligt och mysigt och jag vill bara tillbaka direkt!

14 Sept: Första dagen

Dagen startade med att packa klart väskan och åka in mot Landvetter flygplats, flyget gick nämligen vid 12 så därför var vi tvungna att vara där 10 för att checka in osv. Så jag och Rebecka möttes på flygplatsen vid 10, checkade in vårt bagage och gick igenom säkerhetskontrollen. Allt gick så sjukt smidigt verkligen och jag tror aldrig jag har flugit och rest såhär enkelt och smidigt som allt gick denna gången! Så skönt! Vi tog oss en god frukost på Joe & the juice, OBLIGATORISKT och innan vi visste ordet av så var det dags för oss att boarda. Vi gick in på det pyttelilla flyget och satte oss, Rebecka är jätte flygrädd så det var lite skumpigt i början haha men allt gick så bra så! Kändes på riktigt som att vi flög i en kvart (2 h flyg) innan vi landade i nästan 30 grader varma Frankrike och Paris!!!! Vi fick våra väskor DIREKT och hittade inom 5min en taxi som tog oss till hotellet. Skojjar inte när jag säger att typ 10 min efter vi landat så satt vi i taxin!! Så sjukt smidigt!

När vi körde in på Paris gator blev jag helt kär direkt, allt var precis så som jag drömt om, allt var så sjukt fint, harmoniskt och ah jag vet inte - det var bara helt perfekt. Vi åkte direkt till hotellet som för övrigt låg MITT i stan, precis vid notre dam och vi kunde verkligen inte valt bättre hotell, så bra läge, fräscht och bra service! Så vi gick egentligen bara till rummet och bytte om för att sen kolla lite på området runt hotellet och vi satte oss ganska direkt på ett jättemysigt lunchställe där vi tog varsin caprese sallad och varsin mojito.

Vi gick sen runt i stan lite, kikade mest och köpte med oss vin och snacks till rummet där vi chillade en stund. Tanken var att vi skulle käka middag på någon mysig restaurang så vi klädde upp oss och gick ut och fotade en stund men vi var helt slut när vi kom tillbaka och i och med att vi åt lunch vid 17:30 så var ingen av oss speciellt hungriga så vi gick bara ner på gatan till Donken och tog oss lite middag som vi åt på rummet istället. Det var verkligen så mysigt och helt klart rätt val för den kvällen, vi hade ju trots allt 2 dagar till att äta ute på så vi kände att det blev bäst.

Vi hade verkligen en så mysig första dag!